Barbier Breda

  • Barbier Breda
  • 1 December, 2017
  • Branding, Webdesign, Social Media

Barbier Breda is een bar(bershop) met een concept dat is afgeleid uit de tijd van de drooglegging. In de jaren 20 was het in Amerika verboden alcohol te schenken. Om de dorstige mens toch van een drankje te voorzien werden vernuftige tactieken bedacht om de wet te omzeilen.

Unveil heeft Barbier Breda ondersteuning geboden in het wegzetten van dit ijzersterke concept. De huisstijl, de menukaarten, het webdesign en social media zijn het werk van Unveil.

Een vintage look

Het concept is afgeleid uit de tijd van de drooglegging, hier hoort natuurlijk een vintage look bij. Deze look hebben wij doorgetrokken in de gehele huisstijl om de bezoekers een unieke ervaring te geven.

Logo

Het logo van Barbier is een typografisch logo dat gebruik maakt van een vintage ogende lettertype.

Menukaart

De menukaart heeft het concept van een vintage krant. De pagina’s zijn gevuld met speelse elementen en illustraties om de bezoeker gedurende het bezoek te amuseren.

Top service en prachtige ontwerpen tegen een eerlijke prijs!

Farid Bicane | Eigenaar Barbier Breda

Webdesign

Het webdesign ligt goed in lijn met de overige huisstijlelementen. Binnen de website wordt er ook goed gebruikt van illustraties en vintage ogende texturen.